www.madah72.tk
www.dinyavaran.tk
www.jafarpour.tk
www.nasimmadahi.tk
www.hadisehemaseha.tk
www.lashkarekhoba.tk
www.madah72.tk
www.dinyavaran.tk
www.jafarpour.tk
www.nasimmadahi.tk
www.hadisehemaseha.tk
www.lashkarekhoba.tk
به گزارش
به نقل از کامپیوتر ورلد، اغلب کاربران فیسبوک و گوگل حتی پس از مطالعه سیاستهای حفظ حریم خصوصی این کمپانیها، از اینکه فیسبوک و گوگل چگونه با اطلاعات شخصی آنها رفتار میکنند و چگونه دیگر کاربران وب میتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند، ناآگاه هستند.
نتایج پژوهش صورت گرفته از سوی کمپانی "Siegel+Gale" همچنین حاکی از آن است که کاربران، سیاستهای حفظ حریم خصوصی را کمتر از اسناد دولتی یا توافقنامههای مربوط به کارتهای بانکی متوجه میشوند.
طی این پژوهش بیش از 400 نفر در زمینه فهم سیاستهای حفظ حریم خصوصی این 2 کمپانی بزرگ مورد سوال قرار گرفتند و نمراتی بین 35 تا 40 از 100 گرفتند. طی این آزمون افراد فرصت داشتند تا متن سیاستها را مطالعه کنند و به سوالاتی پیرامون آنها پاسخ دهند.
"برایان رفرتی"، مدیر بینالملل این کمپانی گفت: «ما افراد را مجبور کردیم که به متن دقت کنند، اما افراد حتی با وجود تمرکز بر روی متن، نتوانستند مفهوم آن را متوجه شوند. آنان حتی نتوانستند اطلاعات پایهای را که به نظر میرسید آنها را برداشت کنند، درک کنند.»
این پژوهش نخستین پژوهشی است که به بررسی ناآگاهی افراد در مورد اینکه چه میزان از اطلاعات شخصیشان به واسطه استفادهشان از این وبسایتها و برنامههای کاربردی آنها برای تلفن همراه، در معرض عموم قرار میگیرد، پرداخته است.
این پژوهش بیانگر ناکارآمدی اعلامیههای حفظ حریم خصوصی به عنوان شیوهای برای آگاه ساختن افراد در مورد چگونگی مورد استفاده قرار گرفتن اطلاعات شخصیشان از سوی این کمپانیهاست.
پس از مطالعه متن اعلامیه سیاستها، تنها 23 درصد از کاربران متوجه شدند که پروفایل گوگل پلاس آنها در معرض دید تمام افراد آنلاین قرار دارد. در مورد فیسبوک نیز تنها 30 درصد از کاربران متوجه شدند که حتی با فعالسازی سختگیرانهترین تنظیمات نیز نامهای کاربری آنها در فیسبوک به صورت عمومی باقی میماند.
این پژوهش همچنین به تلاش گوگل طی یک سال اخیر برای آگاهسازی کاربران نسبت به یکیکردن سیاستهای حفظ حریم خصوصی برای سرویسهای گوناگونش پرداخته است. بر این اساس، کمتر از نیمی از کاربران متوجه ارتباط سیاستهای حفظ حریم خصوصی این کمپانی با استفادهشان از سرویسهایی چون یوتیوب (youtube) و گوگل مپس (google maps) شدند.
پژوهشگران در پایان پیشنهاد کردهاند که از برنامههای کاربردی یا وبسایتهایی در مورد اینکه اطلاعات شخصیشان چگونه به اشتراک گذاشته میشود، به عنوان جایگزینی برای آگاهسازی کاربران در زمینه حفاظت از حریم خصوصی استفاده شود.
این که چرا این کمپانیها تاکنون میزان موثر بودن اعلامیههای خود در زمینه سیاستهای حفظ حریم خصوصی را مورد بررسی قرار ندادهاند و یا حتی با علم به ناکارآمدی آنها، سعی در بهکارگیری روشهای نوینی برای آگاه سازی کاربران نسبت به فعالیتهایی که بر روی اطلاعات شخصی آنها صورت میگیرد و نحوه عمومیشدن و دسترسی سایرین به آنها نداشته اند، سوال بزرگی است که مدیران گوگل و فیسبوک باید درباره آن به میلیونها کاربر خود در سراسر جهان پاسخگو باشند
- بازی های کامپیوتری تیراندازی اول شخص از ابتدا از جمله پرطرفدارترین بازی های کامپیوتری بوده اند. در سالهای اخیر به دلیل پیشرفت های به عمل آمده در زمینه نرم افزارهای طراحی و همچنین معرفی کارت های گرافیکی برتر، کیفیت بازی های کامپیوتری نیز افزایش یافته است.
یکی از نکات مهم در مورد بازی های تیراندازی اول شخص افزایش بیش از پیش شباهت این بازی ها به واقعیت است.
میزان تکان و لگد سلاح ها به همراه قدرت تخریب آنها به شکل عجیبی به واقعیت شبیه است و به شکل خواسته یا ناخواسته باعث شده است تا دقت تیراندازی کودکان و نوجوانان مخاطب این بازی ها شدیدا افزایش یابد.
این مسئله باعث شده است تا دانشگاه ایالتی "اوهایو" دست به انجام تحقیقاتی در مورد اثر این گونه از بازی های کامپیوتری بر روی دقت تیراندازی در کودکان داشته باشد. "برد بوشمن" استاد بخش روانشناسی و ارتباطات این دانشگاه می گوید: «استفاده از بازی های کامپیوتری و شبیه سازهای شبیه به آن برای آموزش تیراندازی به نیروهای پلیس و نظامی در دنیا سابقه دارد.»
به هر حال این بازی ها که در آن شما با یک سلاح که بسیار به نمونه واقعی نزدیک است به انسان هایی در فضای مجازی شلیک می کنید باعث خواهد شد تا دقت تیراندازی شما نیز افزایش یابد.
نکته دیگر این است که این بازی ها برای هر چه شبیه تر شدن به واقعیت طوری طراحی شده اند که برخورد گلوله به اندام حیاتی بدن باعث مرگ سریعتر نفرات مقابل می شود. این مسئله باعث شده است تا بسیاری از کاربران در هنگام بازی به سمت سر شلیک کنند زیرا اصابت یک تیر به سر در این بازی ها باعث مرگ آنی نفرات مقابل شما می شود.
بازی های سری "Call Of Duty" یکی از بهترین نمونه ها برای این مسئله است. در این بازی و خصوصا در نسخه های جدید آن که به جنگ هایی در زمان حال و با سلاح های امروزی پرداخته می شود از سیستم های کنترلی متفاوتی بهره می برند. در گونه ای از این سیستم های کنترلی از سیستمی شبیه به یک سلاح استفاده می شود که با استفاده از نور لیزر کار کرده و دقیقا به مانند شبیه سازی یک میدان جنگ واقعی است.
در آزمایش صورت گرفته در دانشگاه اوهایو مشخص شده است که
افرادی که با استفاده از سلاح های شبیه ساز بازی را انجام داده اند 90 درصد نسبت به افرادی که این بازی ها را انجام نداده اند از دقت بیشتری در تیراندازی برخوردار بودند.
در ادامه این آزمایش 151 دانش آموز نوجوان به 3 دسته تقسیم شده اند و هر کدام از این گروها به انجام یک بازی پرداخته اند.
یک گروه به انجام بازی "رزیدنت اویل 4" پرداختند، گروه دیگر به انجام بازی تیراندازی بدون خشونت در کنسول "Wii" پرداختند و گروه بعدی هم به انجام بازی "قارچ خور" پرداختند.
پس از انجام 20 دقیقه بازی این دانش آموزان به یک سالن تیراندازی با کلت بادی برده شده اند که اندازه و نیروی لگد آن شبیه به یک سلاح کمری 9 میلی متری است. این افراد بایستی 16 گلوله را به آدمکی به ارتفاع 1.8 متر در فاصله 6 متری خود شلیک می کردند. کاربرانی که از سیستم کنترلی شبیه به سلاح استفاده کرده بودند بیشترین اصابت به سر را داشتند و توانسته بودند 7 گلوله را با موفقیت به سمت سر شلیک کنند.
نکته جالب این جا است که این گروه بدون این که به آنان گفته شود به سمت سر شلیک کنند این کار را انجام داده بودند و در عین حال به سایر بخش های هدف مورد نظر توجه نداشته و تنها به سمت بالا تنه و خصوصا سر شلیک کرده بودند. سایرین که بازی های غیر خشن را انجام داده بودند به صورت میانگین دو اصابت به سر داشتند.
"آندرس برینگ برییک" مرد نروژی که سال گذشته یکی از خونین ترین حوادث این کشور آرام در شمال اروپا را رقم زد به اعتراف خود از بازی سری Call Of Duty برای تمرین تیراندازی استفاده می کرده است و در روز حادثه نیز دوربینی شبیه به دوربین های به کار رفته بر روی سلاح های موجود در بازی را بر روی سلاح خود نصب کرده بوده است. در مجموع 67 نفر از قربانیان وی به صورت مستقیم مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که در این میان 56 نفر در ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفتند.
این آمار برای یک شخص غیر نظامی از لحاظ دقت تیراندازی بسیار عالی است که البته باید گفت این دقت مرگبار او خونین ترین روز نروژ پس از پایان جنگ دوم جهانی را رقم زد.
در نهایت باید گفت که این آزمایشات و همچنین مورد قاتل نروژی نشان می دهد که بازی های کامپیوتری امروزی تا چه اندازه می توانند مخرب بوده و یک کودک و یا نوجوان بی گناه را که حتی به یک سلاح نزدیک هم نشده است به یک تیرانداز دقیق تبدیل کند تا در صورت لزوم از آن در زمان خشم استفاده کرده و نتایجی فاجعه بار به وجود آورد.
منبع:
باشگاه خبرنگاران جوان
به گزارش
به نقل از "راشاتودی"، مردی که دنیای ارتباطات را با اختراع "تار جهانگستر" متحول کرد در مورد خطرات استفاده شرکتهای گوگل، فیسبوک و اپل از اطلاعات شخصی کاربران هشدار داد.
"تیم برنرز لی" که استاد دانشگاه "امآیتی" است به مشتریان اختراعش در مورد اثرات استفاده از گوگل و فیسبوک و همچنین تلاشهای دولتها برای سانسور کردن اینترنت هشدار داد.
این استاد دانشگاه در مصاحبهای با روزنامه "گاردین" که روز گذشته منتشر شد ضمن تجلیل از اقدامات شگفتانگیزی که اینترنت میسر کرده است، از کاربران خواست در مورد کارهایی که شرکتهای اینترنتی میتوانند با اطلاعات شخصی آنها انجام دهند هوشیار باشند.
این استاد متولد لندن میگوید با آنکه دنیای اینترنت محیط خوبی برای پاسخگویی به سؤالات، پیدا کردن راه حلهای مشکلات و فراهم آوردن فرصتهای سرگرمی است، اما شرکتهایی که کاربران، اطلاعات شخصی خود را در اختیار آنها قرار میدهند ممکن است لزوما رفتار دوستانهای با آنها نداشته باشند.
این دانشمند علوم رایانه میگوید: «رایانه من اطلاعات زیادی از وضعیت تناسب بدنی من، از چیزهایی که میخورم و جاهایی که در آن هستم، دارد. گوشی من وقتی در جیبم قرار میگیرد از مقدار تمرین بدنی من و اینکه از چند پله بالا رفتهام، اطلاع دارد.»
برنرز لی می گوید این مسئله با اینکه سازنده است، اثرات منفی خاص خودش را هم دارد.
وی استدلال میکند: «یکی از مشکلات مخازن شبکههای اجتماعی این است که آنها داده در اختیار دارند و من دادهای در اختیار ندارم. من هیچ برنامهای ندارم که با اجرای آن روی رایانه شخصیام بتوانم از تمام اطلاعاتی که در هر کدام از شبکههای اجتماعی استفاده میکنم، به علاوه تمام اطلاعات موجود در "تقویمم"، به علاوه اطلاعاتم در نقشه اینترنتی و همینطور سایر اطلاعاتم کمک بگیرم تا بتوانم کاملا از آنها به عنوان تکیهگاه استفاده کنم.»
بنا به استدلال این استاد دانشگاه MIT برندگان این جدال نابرابر کمپانیهایی مانند گوگل، فیسبوک و اپل هستند که نه تنها اینترنت، بلکه اطلاعات کاربران را تحت انحصار خود در میآورند.
وی میافزاید: «نکته جالب این است که مردم از همان اوان استفاده از اینترنت در مورد مالکیت انحصاری شرکتها نگران بودهاند. آنها ابتدا در مورد کنترل تمامعیار Netspace بر بازار مرورگرهای اینترنتی نگران بودند تا اینکه به تازگی از کنترل کامل شرکت "مایکروسافت" بر بازار مرورگرها دلواپس شدند؛ بنابراین به نظر من یکی از درسهایی که میتوانیم بگیریم این است که مسائل میتوانند به سرعت تغییر پیدا کنند.»
پروفسور برنرز لی اضافه میکند: «به موازاتی که شرکتها، انحصار روشهای دریافت و ارئه اطلاعات را در اختیار می گیرند، مشتریها با سرعت تمام به این سمت حرکت میکنند که به ترحم آنها وابسته شوند.»
این استاد دانشگاه، به تلاشهای شرکت "اپل" برای وادار کردن مشتریانش به نحوه استفاده از برنامههای کاربردی حمله میکند و میگوید باید به کاربران اجازه داده شود خودشان در مورد نحوه استفاده از وسایلشان تصمیم بگیرند.
به گزارش
به نقل از سایت العربیه، "شاهین نجفی"، خواننده رپ ایرانی، پس از گذشت چند روز از صدور فتوای ارتداد علیه وی تصمیم گرفت در دادگاه آلمان، از آیت الله "صافی گلپایگانی"، از مراجع تقلید، به دلیل صدور این فتوا که او را مهدور الدم میکند، شکایت کند.
العربیه اضافه کرد: حکم ارتداد شاهین نجفی پس از آن صادر شد که این خواننده ایرانی، آهنگی جنجال برانگیز با عنوان "نقی" منتشر کرد. منتقدان این آهنگ میگویند که در آن به امام دهم شیعیان هتاکی شده است.
این سایت افزود: سایت "عصر امروز" هم گزارش داده بود که کمپینی برای مجازات شاهین نجفی تشکیل شده است. در روزهای اخیر هم سایت "شیعه آنلاین" از اختصاص جایزه 100 هزار دلاری برای قتل شاهین نجفی خبر داد.
این سایت در ادامه به نقل از روزنامه "الشرق الاوسط" آورده است: شهریار آحادی مدیر برنامه شاهین نجفی گفته است که مبلغ 100 هزار دلار وسوسه بر انگیز است برای همین از پلیس آلمان خواسته شد حفاظت از جان شاهین نجفی را بر عهده بگیرد. او افزود که شاهین نجفی در حال حاضر به شکلی مخفی زندگی میکند و تصمیم دارد برای مصونیت از سوء قصد، مدتی از انظار عمومی پنهان شود.
بعد از بررسي هاي تيم پشتيباني جهت فعاليت روبه رو رشد نسيم مداحي نسخه آزمايشي آن را جهت بهبود امكانات راه اندازي نموده و پس از كامل شدن نسخه كامل آن بر روي سايت اصلي پياده سازي مي شود. پس دقت نماييد كه عضويت در سايت آزمايشي ما شما را از امكانات بي نظيري بهره مند ميسازد همچنين دانلود برخي برنامه ها نياز به عضويت و برخي از مطالب عضويت را در بر خواهد داشت همچنين كاربراني كه هم اكنون در اين بخش عضو شوند در نسخه اصلي به كاربري نقره اي انتقال پيدا خواهند كرد كه داراي امكانات فوق العاده بي نظير مي باشد مي توانيد در ادامه مطلب به شرح و چگونگي آن نگاه بيندازيد ضمنا نيازمند نظرات شما جهت بهبود ميباشد لطفا نظر دهيد تا مشكلات و ... بررسي و حل شود.
اول بريد ادامه مطلب بعد كليك كنيد لطفا
تعداد صفحات : 46